אם אתם מצליחים לייצר חרדה, אתם גם יכולים לייצר שקט
- assafshavitnlp
- 28 באפר׳
- זמן קריאה 2 דקות
יש משפט שרבים נרתעים ממנו ברגע הראשון שבו שומעים אותו.
אם אתם יכולים להפעיל חרדה בלי להתכוון, זה אומר שאתם יודעים לייצר אותה.
האינסטינקט הראשוני הוא להתנגד לרעיון הזה ולדחות אותו מיד.
זה נשמע כאילו מאשימים אתכם במשהו שלא בחרתם שיקרה לכם.
אבל רגע לפני שדוחים את זה, כדאי לעצור ולהביט מזווית אחרת.
המוח שלכם לא מגיב סתם למה שקורה סביבכם בכל רגע נתון.
הוא מפעיל דפוסים שנבנים עם הזמן וחוזרים על עצמם שוב ושוב.
דפוסים אלו הופכים לאוטומטיים ומופעלים במהירות מבלי לשים לב לכך.דופק שעולה מהר מאוד, נשימה שמשתנה והגוף נכנס לדריכות גבוהה.כל זה קורה בלי בחירה מודעת, אך זה בדיוק מה שחשוב להבין כאן.
אם התגובה הזו הפכה לאוטומטית, המשמעות היא שהמוח למד אותה היטב.המוח שלכם יודע ללמוד מהר מאוד ולחזק תגובות שהוא מתרגל שוב ושוב. הוא אינו חלש ואינו מקולקל, אלא פשוט פועל לפי מה שלמד.
הוא מפעיל את אותה תגובה שוב ושוב בדיוק מרשים וביעילות גבוהה.
וכאן נכנסת הנקודה שרבים מפספסים בתוך כל החוויה הזאת.
רוב האנשים מפנים את היכולת הזו לשאלות שלא מקדמות אותם כלל.
הם שואלים מה לא תקין אצלי, מתי זה התחיל ולמה זה קורה לי.
ככל שהם חוזרים על השאלות הללו, כך הם מחזקים את אותה תגובה.
מבלי לשים לב, הם מתאמנים על פחד ועל דריכות בכל יום מחדש.
המוח משתפר בדיוק במה שמתרגלים אותו, וזה החוק הבסיסי ביותר.
כאן מגיעה השאלה החשובה באמת שיכולה לשנות את כל התמונה. מה יקרה אם תיקחו את אותה יכולת ותפנו אותה לכיוון אחר.מה יקרה אם תלמדו את המוח להפעיל תגובה שונה לחלוטין.תגובה של שקט במקום דריכות, ביטחון במקום חשש ויציבות במקום ספק.כי אם פחד הפך לאוטומטי, גם שקט יכול להפוך לאוטומטי עם הזמן.
זה לא עניין של כוח רצון או של מאבק מתמשך מול התחושות. זה עניין של הבנה עמוקה איך המוח עובד ואיך משנים את הדפוסים.לא על פני השטח ולא דרך שכנוע רגעי, אלא במקום שבו הכול נוצר.כאשר עובדים במקום הזה, התגובה מתחילה להשתנות בצורה טבעית יותר.העוצמה יורדת בהדרגה והמוח מפסיק לפרש כל תחושה כאיום ממשי.
ואז מגיע רגע מסוים שלא כולם מגיעים אליו במהלך ההתמודדות. רגע שבו עוצרים ומסתכלים על הכול מזווית אחרת ושונה לגמרי.לא מתוך פחד או לחץ, אלא מתוך סקרנות שקטה ופתיחות אמיתית.ואומרים לעצמם בשקט, אם זה עובד כך יש דרך שלא ניסיתי עדיין.זה רגע קטן יחסית, אך הוא פותח דלת לשינוי עמוק ומשמעותי מאוד.
מהרגע הזה החרדה מפסיקה להיות משהו שקורה לכם ללא שליטה. היא מתחילה להיתפס כמשהו שניתן להשפיע עליו מבפנים.ומשם מתחיל תהליך אחר לגמרי של שינוי פנימי והתפתחות אמיתית.

תגובות